Nieuwe artikelen

Site audit: wat, hoe, waarom?

Site audit: wat, hoe, waarom?

digital marketing rotterdam

U heeft een corporate website van waaruit wordt verkocht en die het informatiecentrum van uw bedrijf is. Maar vervult het al deze belangrijke functies? Is het een zakelijk hulpmiddel? En in hoeverre voldoet het aan uw verwachtingen op het gebied van verkoop?

Allereerst moet de site – met zeldzame uitzonderingen (afbeelding) – verkopen en u geld opleveren. Een teken van een mislukte site is het feit dat er speciale aandacht wordt besteed aan irrelevante punten, terwijl de hoofdfunctie van de site – verkoop – helemaal niet wordt geïmplementeerd.

Hoe kan ik dit controleren? Controleer de locatie natuurlijk met de hulp van een uitbesteed bureau. Omdat alleen specialisten in klantenwerving weten: hoe professionele verkoopsites eruit moeten zien en welke eisen gebruikers en zoekmachines daaraan stellen. Er zijn overigens twee verschillende manieren om dit te controleren:

  • Website marketingaudit.
  • Zoekaudit van de site.

U moet beide opties bestellen, want de een bestaat praktisch niet zonder de ander. Website marketing audit zal uitwijzen of uw website verkoopt en hoe interessant deze is voor de bezoeker. Een zoekaudit van de site geeft een analyse van de site in termen van zijn aanwezigheid in de zoekmachinedatabase.

Dus in de eerste fase van de marketingaudit van de site, blijkt: wat, aan wie en hoe je gaat verkopen via internet, zodat de site deze specifieke taken vervult en niet voor zichzelf bestaat.

In de volgende fase van de marketingaudit van de site wordt het gemak van navigatie erop gecontroleerd. Is de tekst leesbaar, wordt de site correct weergegeven in de belangrijkste browsers, werkt de site-interface de beoogde acties uit, enz.

Vervolgens wordt de uniformiteit van lettertypen en stijlen, de opstelling van grafische elementen (tabellen, afbeeldingen) geanalyseerd. En de zoeksite-audit begint, die uit verschillende onderdelen bestaat:

  • analyse van de aanwezigheid van de site in de database van zoekmachines;
  • analyse van de zichtbaarheid van sites in zoekmachines;
  • audit van de linkstructuur van de site;
  • audit van inhoud en structuur van sitepagina’s;
  • analyse van methoden voor het promoten van sites van concurrenten.

Als resultaat van een dergelijke uitgebreide site-audit krijgt u een gedetailleerde lijst met aanbevelingen, waarvan het gebruik u uiteindelijk omzetgroei zal opleveren.

Is het mogelijk om dit allemaal zelf te doen?

Het is mogelijk, maar erg moeilijk. Het is bijvoorbeeld erg moeilijk om de positie van een site in de zoekresultaten van zoekmachines (SERP) voor alle woorden handmatig bij te houden, dus dit wordt gedaan met behulp van verschillende tools – scripts of programma’s – die je zou moeten hebben. Je hebt ook een goed programma nodig om statistieken te verzamelen (er zijn bepaalde punten die je erin moet zien om statistieken bruikbaar te maken). U moet meer weten dan: “hoeveel hits waren er op een van de webpagina’s”. U kunt niet zonder het aantal hosts, hits, inlog- en uitlogpagina’s en nog veel meer te kennen.

Het zal nodig zijn om de functionaliteit van de sitenavigatiebalk, hyperlinks en de site zelf te controleren op “vriendelijkheid” met zoekrobots.

Niet moeilijk? In principe is niets onmogelijk, en als u de site zelf wilt auditen, kunt u het proberen. Maar vergeet niet dat u deze service hoogstwaarschijnlijk bij professionals kunt bestellen om echt waardevolle resultaten van site-audits te krijgen.

https://www.webdeveloper.today/2022/09/flutterflow-getting-started-tutorial.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op leukinhuis.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Steeds meer bedrijven kiezen voor een duurzaam kantoor

In het bedrijfsleven groeit het bewustzijn dat duurzaamheid niet langer een trend is, maar een noodzaak. Bedrijven willen niet alleen winstgevend zijn, maar ook bijdragen aan een leefbare toekomst. Dat zie je terug in de keuzes die ondernemers maken voor hun kantoor of bedrijfspand. Steeds vaker wordt er geïnvesteerd in duurzame oplossingen om energie te besparen, de CO₂-uitstoot te verlagen en onafhankelijker te worden van fossiele brandstoffen. Om te ontdekken hoe bedrijven dit aanpakken, spraken we met Kevin Kleijn, eigenaar van DOB Buildings. Zijn bedrijf helpt organisaties bij het verduurzamen van hun pand met totaaloplossingen die praktisch, efficiënt en toekomstgericht zijn. Duurzaamheid als strategische keuze Volgens Kevin is verduurzaming voor veel ondernemers inmiddels een strategische keuze geworden. “We merken dat bedrijven duurzaamheid niet langer zien als een extraatje, maar als iets dat hoort bij modern ondernemerschap. Het gaat niet alleen om lagere kosten, maar ook om uitstraling, verantwoordelijkheid en toekomstbestendigheid.”

Gepubliceerd door Leuk in huis.nl