Nieuwe artikelen

Klantvriendelijkheid als opticien

Als opticien heb je verschillende taken. Niet alleen is het ontzettend belangrijk dat je weet hoe je zorg draagt voor de Optiek apparatuur, ook is het ontzettend belangrijk dat jij echt dat stukje zorg levert voor de mensen die in jouw praktijk komen. In dit artikel delen we enkele tips voor klantvriendelijkheid als opticien.

Een hartelijk welkom

Allereerst is het ontzettend belangrijk dat jij je klanten welkom heet. Alsof jouw praktijk jouw huis is en de klanten komen op bezoek. Komen mensen alleen even kijken? Zorg dan dat je ze op z’n minst begroet. Als je echt een afspraak hebt voor een consult, zorg dan voor een kopje koffie of thee of een glaasje water.

Stel mensen op hun gemak

Als mensen voor het eerst hun ogen komen laten meten, kan dat best een beetje spannend zijn. Daarom is het ontzettend belangrijk om mensen op hun gemak te stellen. Een klein gesprekje over koetjes en kalfjes kan dan bijvoorbeeld al behoorlijk helpen. Toon interesse in iemands persoonlijke leven en vraag uitgebreid door naar de klachten rondom het zicht voordat je doorgaat op de meting. Zo voorkom je dat klanten zich een nummertje voelen.

Geef meerdere mogelijkheden

Wanneer de ogen gemeten zijn, komt daar natuurlijk een resultaat uit. Probeer actief met mensen mee te denken en meerdere opties aan te bevelen. Niet iedereen kan bijvoorbeeld evenveel betalen en niet iedereen heeft een baan waarbij je zomaar een bril op kan zetten. Denk actief mee. Ook dit geeft de klant het gevoel dat jij echt bereid bent om actief tijd vrij te maken.

Wees bewust van eigen onkunde

Tot slot is het als professional ontzettend belangrijk om te weten wat je niet kan. Veel mensen zijn natuurlijk vér of bijziend, omdat dat aangeboren is, of omdat ze langzamerhand wat ouder worden. In sommige gevallen kan het echter ook zijn dat er een oogziekte meespeelt. In dat geval is het belangrijk dat jij niet gaat lopen diagnosticeren, maar duidelijk maakt dat dit jouw pet te boven gaat, om je klant vervolgens door te verwijzen naar een specialist. Wees niet bang om te falen, want bewustzijn van je eigen grenzen in kennis geeft juist blijk van professionaliteit.

 

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op leukinhuis.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Hoe een soundbar jouw thuisbioscoopervaring verbetert

  Wat is een soundbar?   Laten we beginnen bij het begin: wat is een soundbar eigenlijk? Een soundbar is een slanke, compacte luidspreker die speciaal is ontworpen om je tv-geluid te verbeteren. In tegenstelling tot traditionele luidsprekers, die vaak uit meerdere onderdelen bestaan, biedt een soundbar een alles-in-één oplossing. Dit maakt het ideaal voor iedereen die niet te veel ruimte wil opofferen maar toch wil genieten van hoogwaardige audio.   Waarom kiezen voor een soundbar?   Verbeterde geluidskwaliteit   Een van de grootste voordelen van een soundbar is de verbeterde geluidskwaliteit. Moderne tv’s zijn vaak zo dun dat er weinig ruimte is voor goede luidsprekers. Hierdoor kan het geluid vlak en levenloos klinken. Een soundbar biedt hier de perfecte oplossing voor. Met geavanceerde technologieën zoals Dolby Atmos en surround sound krijg je een rijker, voller geluid dat je helemaal onderdompelt in je favoriete films en series.   Draadloze connectiviteit

Gepubliceerd door Leuk in huis.nl